Maalaukset eivät puhu sanoin. Onko niiden kieli Wittgensteinia mukaillen sitä, josta ei voi puhua ja josta täytyy olla vaiti? Jos katsoo maalauksia “sub rosa” eli vaitiolon edellytyksellä avautuu vahan, hohkakiven, lyöntimetallin tai grafiitin peittämissä pinnoissa hiljaisuuden tila. Mitä silloin kuulemme?
Paintings don’t speak with words. Is their language like the one, adapting Wittgenstein, that keeps quiet of that which cannot be spoken? If paintings are seen “sub rosa”, in expected silence, there is a space of silence in the surfaces covered in wax, pumice, metal leaf or graphite. What do we then hear?

Englanninkielinen kuvateksti

Englanninkielinen kuvateksti

Englanninkielinen kuvateksti

Väliotsikko

Väliotsikko

Heading

Curriculum vitae III
2007, hopeapigmentti, vaha ja öljy kankaalle, 18 x 234 cm
Curriculum vitae III
2007, silver pigment, wax and oil on canvas, 18 x 234 cm
Shakkimatti I-II
2008, vaha, vuorikiille, sideharso, grafiitti, hohkakivi, kaseiiniemulsio ja öljy kankaalle, 90 x 90 cm / teos
Checkmate I-II
2008, wax, phlogopite, gauze, graphite, pumice and oil on canvas, 90 x 90 cm each
Sub Rosa I-III
2006, vaha, pigmentti, lyöntimetalli, hohkakivi ja öljy kankaalle, 150 x 400 cm
Sub Rosa I-III
2006, wax, pigment, metal leaf, pumice and oil on canvas, 150 x 400 cm
Abscissa
2007, vaha, pigmentti, hohkakivi, grafiitti ja öljy kankaalle, 125 x 370 cm
Abscissa
2007, pigment, wax, pumice, graphite and oil on canvas, 125 x 370 cm
Näyttelynäkymiä
Porin taidemuseo, 2013
Galleria Becker, Jyväskylä, 2009
Galleria Nefret, Turku, 2006
Installation views
Pori Art Museum, 2013
Gallery Becker, Jyväskylä, 2009
Gallery Nefret, Turku, 2006
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.
This is some text inside of a div block.